اخبارصحت

باشندگان غور از مسدود شدن شماری از مراکز صحی درآن ولایت ابراز نگرانی کردند

فیروز کوه/ 30 سنبله / باختر

مولوی احسان‌الله، رییس صحت عامۀ غور، از بسته‌ شدن نود ویک مرکز صحی در آن ولایت خبر می‌دهد و می‌گوید که بیش‌ تر این مرکزها به‌ دلیل نبود بودجه از فعالیت بازمانده‌اند. 

به گفتۀ او، با بسته‌ شدن این شمار مرکزهای صحی، بیش از یک‌هزار داکتر، نرس، قابله و کارکنان خدماتی نیز وظیفه‌های‌شان را از دست داده‌اند.

محمدصادق صبا، فعال مدنی در غور می‌گوید، «مردم ولسوالی دولتیار با مشکلات جدی روبه ‌رو اند. بیش‌ تر کلینیک‌ها بسته است، داکتر وجود ندارد و مردم این ولسوالی با چالش‌های زیادی مواجه‌اند و مجبور هستند مریضان خود را به شهر ببرند و دارو بخرند.»

در همین حال، سید فقیرشاه فقیری، مسوول فنی نهاد کمک‌های انسانی (CHA) ) در غور نیز می‌گوید که عرضۀ خدمات صحی در آن ولایت، به‌ دلیل نبود بودجه محدود شده است.

این در حالی‌ است که سازمان صحی جهان چندی پیش در گزارشی گفته بود با متوقف‌ شدن هزینه‌های مربوط به پروژۀ صحت در افغانستان، بیش از دو هزار مرکز صحی در این کشور با خطر بسته ‌شدن روبه‌ رو است و در صورت پرداخت‌ نشدن بودجه به بخش صحت، میلیون‌ها انسان در افغانستان از عرضۀ خدمات صحی محروم می‌ شوند.

گفتنی است که تدروس آدهانوم، رییس سازمان صحی جهان در راس هئیتی از این سازمان دیروزبه کابل آمده است و انتظار می‌ رود که ادامۀ کمک‌ها به پروژه‌های صحی از محورهای مورد بحث در این سفر باشد.

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا