سیاستاخبارجامعه

با وجود مشکلات، زنان در لوگر علاقه مند کار در نهادهای دولتی اند

 پل علم/16حمل/ باختر

مسوولان ریاست امور زنان لوگر می گویند که با وجود نا امنی و چالش های خانوادگی که زنان نسبت به سال های قبل بیشترعلاقه مند کار در نهادهای دولتی وغیر دولتی اند.

شیما زرگر، رییس امور زنان لوگر به آژانس باختر گفت: در جریان امسال چهل وهفت قضیۀ خشونت علیه زنان در لوگر ثبت شده است که برخی آن مورد پی گرد قرارگرفته است و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود که وضعیت زنان بنابر چالش های امنیتی وعنعنات ناپسند در لوگر خوب نیست، اما با وجود چالش ها تعدادی از زنان در نهادهای دولتی وغیر دولتی مصروف کار اند.

به گفتۀ وی، با موجودیت عنعنات ناپسند و پایین بودن سطح تعلیمی زنان تعداد کمی از زنان در نهادهای دولتی وغیردولتی به کار گماشته شده اند و نسبت به سال های قبل این رقم افزایش یافته است و در حدود بیست ویک درصد کارکنان نهادهای دولتی وغیر دولتی را زنان تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد که علاقۀ زنان لوگر برای کسب وظیفه در نهادهای ملکی بیشترشده است، اما پایین بودن سطح تحصیلی آنان باعث می شود که در امتحان بست های رقابتی واجد شرایط نباشند.

یک زن که در یکی از نهادهای دولتی در لوگر مصروف کار است و خواست نام آن ذکر نشود به خبرنگار آژانس باختر گفت که زنان خواهان ایجاد فرصت های کاری بیشتر و راه اندازی کورس های حرفه یی اند. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا