اخبارجامعه

بنیاد«الخدمت» 80 تن مواد خوراکی و غیرخوراکی را به آسیب‌ دیدگان سیلاب ‌های اخیر کمک کرد

کابل ،۳۱ ثور، باختر
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که بنیاد الخدمت پاکستان به سلسلۀ کمک‌های بشردوستانه اش با مردم افغانستان، 80 تن مواد خوراکی و غیرخوراکی را در اختیار این وزارت قرار داده است.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این کمک‌ها از طریق بندر تورخم به افغانستان انتقال شده است.
خالد وقاص، مسؤول بنیاد الخدمت در مراسم تحویلدهی این کمک‌ها به مسؤولان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که این محمولۀ کمکی شامل آرد، برنج، روغن، نمک، بالشت و دوشک است و از طریق حکومت افغانستان به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر توزیع می‌شود. وی افزود که بنیاد الخدمت به کمک‌های بشردوستانه اش با مردم افغانستان ادامه می‌دهد.
در همین حال مولوی شمس‌الدین حقیار رئیس ارتباطات بین‌المللی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که این وزارت کمک‌های متذکره را به گونۀ شفاف و عادلانه برای خانواده‌های که از اثر سیلاب‌های اخیر در شماری از ولایت‌های کشور متضرر شده اند، توزیع می‌کند.
گفتنی است که از اثر بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها در شماری از ولایت‌های افغانستان، ده‌ها نفر جان باخته و هزاران خانواده متضرر شده اند. امارت اسلامی برای رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها خواستار کمک و همکاری کشورها و سازمان‌های مدد رسان بین‌المللی شده است.
پیش از این پاکستان دو محمولۀ کمک بشردوستانه را از طریق دو پرواز چارتر به شهر مزار شریف انتقال داده تا به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر توزیع شود.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا