اخبارجهان

تیراندازی درشهرتولسا ایالت اکلاهاما آمریکا باز هم قربانی گرفت

واشنگتن دی سی، ۱۲ جوزا ، باختر
آژانس باختر به نقل از تلویزیون سی ان ان ، یک مهاجم با حمله در محوطه شفاخانه یی در شهر تولسا ایالت اوکلاهاما امریکا چهار نفر را به کام مرگ کشید. این در حالی است که تنها یک هفته از حادثه مرکبار در مکتب یی در ایالت تگزاس می‌گذرد.
به گفته پولیس در این حمله که در محوطه شفاخانه سنت فرانسیس تولسا در ایالت اوکلاهاما رخ داد چهار نفر از جمله مرد مهاجم کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
به نقل از پلیس تولسا پس از دریافت تماسی مبنی بر حضور یک مرد مسلح در طبقه دوم ساختمان ، پولیس به منطقه رسید، اما مهاجم پیش از آن اقدام به حمله مسلحانه کرده و سه تن، از جمله یک زن و شوهر، را مورد حمله قرار داد.
بنا بر این گزارش مرد مسلح نیز جزو کشته‌ شدگان می باشد.
این حادثه در حالی به وقوع می پیوندد که سه شنبه گذشته یک نو جوان هجده ساله در مکتب یی در ایالت تگزاس ۲۱ تن از جمله ۱۹ دانش‌آموز را کشت. که پس از آن واقعه جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، از مردم آمریکا خواست در مقابل لابی های سلاح ایستاده گی کنند، و اعضای کنگره را برای تصویب قوانین منطقی در زمینه سلاح تحت فشار قرار دهند.
او همچنین اعلام کرد که قصد دارد در خصوص قانون حمل سلاح با نمایندگان کنگره رایزنی کند.
قانون اجازه حمل سلاح یکی از قوانین مورد مناقشه در ایالات متحده‌ است. شمار زیادی از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌ های شدید تر در زمینه فروش سلاح هستند. اما عده‌ای دیگر معتقدند که هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای مالکیت یا حمل سلاح را به خطر بیاندازد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا