اخبارجهان

حوثیان بر میدان هوایی ابها در عربستان حملۀ راکتی انجام دادند

ریاض/ وی او ای/23 دلو/باختر

تلویزیون دولتی عربستان  گزارش داده است که حملۀ راکتی شورشیان حوثی یمن بر میدان هوایی بین‌المللی ابها در شهر عسیر آن کشور سبب آتش‌سوزی در یک طیارۀ ملکی شده است.

ایتلاف نظامی به رهبری عربستان روز چهارشنبه با نشر بیانیه‌یی گفتند: “تلاش برای هدف گرفتن میدان هوایی ابها جنایت جنگی است و زندگی مسافران غیرنظامی را در خطر می‌اندازد.”

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثیان گفت که چهار طیارۀ بی‌سرنشین حمله بر میدان هوایی ابها را انجام دادند. او گفت که این حمله در پاسخ به حملات ایتلاف به رهبری عربستان بر یمن، صورت گرفته است.

در بیانیۀ ایتلاف نظامی به رهبری عربستان  آمده است که هنگام اصابت راکت به طیارۀ غیرنظامی، طیارۀ یاد شده خاموش بود و آتش‌سوزی در آن فوراً مهار شد.

شورشیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، همواره حملاتی را توسط طیاره‌های بی‌سرنشین بر اهدافی در عربستان  انجام می‌دهند که به گفتۀ مقام‌های نظامی عربستان بیشتر این حملات مهار می‌شوند.

ساعاتی پیش از حمله بر میدان هوایی ابها، ایتلاف نظامی به رهبری عربستان از تخریب دو طیارۀ بی سرنشین مسلح خبر داد که به گفتۀ مقام‌های این ایتلاف از سوی حوثیان برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان  پرواز داده شده بود.

به روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز این ایتلاف از کشف و تخریب طیاره‌های بی‌پیلوت حوثیان خبر داده بود.

ایتلاف به رهبری عربستان در سال ۲۰۱۵ به حمایت از حکومت یمن که از سوی حوثیان بر انداخته شد، بر ضد شورشیان حوثی عملیات نظامی را آغاز کردند.

سازمان ملل متحد گفته است که جنگ روان در یمن بزرگترین بحران بشری عصر حاضر را ایجاد کرده است و در حال حاضر دو سوم جمعیت آن کشور با بحران دسترسی به مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا