سیاستاخبار

داکترعبدالله عبدالله به کشور برگشت

کابل، 21 جوزا، باختر
داکترعبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی در حکومت پیشین صبح امروز پس از یک سفر 43 روزه به هند، به کشور بازگشت.
به گزارش آژانس باختر؛ داکتر عبدالله عبدالله که به هدف دیدار با اعضای خانوادۀ اش به هند سفر کرده بود، حین برگشت در میدان هوایی کابل ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان در فضای صلح و عدالت زندگی کنند. او از مسؤولان امارت اسلامی نیز خواست تا در راستای ایجاد فضای زندگی صلح‌آمیز و عادلانه تلاش کنند.
داکتر عبدالله عبدالله که در پست‌های مهمی چون رئیس اجراییه و رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی کار کرده بود، پس از سقوط حکومت پیشین، افغانستان را ترک نکرد. او پیش از فرا رسیدن عید فطر جهت دیدار با اعضای خانوادۀ اش به هند سفر کرد و پس از 43 روز دوباره به کشور برگشت.
گفتنی است که اخیراً در نتیجۀ تلاش‌های کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان شماری از سیاست‌مداران و مقام‌های حکومت پیشین به کشور بازگشته اند. فاروق وردک وزیر پیشین دولت در امور پارلمانی، حسنی مبارک عزیزی معین مسلکی و سرپرست پیشین وزارت ترانسپورت و امان‌الله غالب رئیس پیشین شرکت برشنا از جملۀ مقام‌های حکومت قبلی اند که در روزهای اخیر به کشور باز گشته اند.
کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان می‌گوید که قرار است به زودی شمار دیگر از سیاست‌مداران و مقام‌های حکومت پیشین به کشور بازگردند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا