سیاستاخبارامنیتTOP

ده ها تن ازمحافظان ریاست الوزرا و ارگ، از مرکز آموزش نظامی فارغ شدند

کابل، 4 سرطان، باختر
بر اساس تشکیل جدید ریاست عمومی حفاظت از رئیس ‌الوزرا و ارگ، ده‌ ها محافظ ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست ‌الوزرا، پس از چندین ماه آموزش نظامی در قول اردوی 313 مرکزی، فارغ شدند.
به گزارش آژانس باختر؛ در مراسم فراغت این نیروهای کوماندو که شماری از مقامات دولتی نیز حضور داشتند، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست ‌الوزرا، در صحبت هایش به فارغان نظامی گفت: الحمدلله امروز اشغال به پایان رسیده است و دشمن کاملاً شکست خورده است؛ اما در عرصۀ سیاسی و اقتصادی هنوز دسیسه‌ های دشمن به پایان نرسیده و به هر نحوی ممکن می‌ خواهند در برابر ما موانع ایجاد کنند.
وی افزود: همان طوری که بر ضد اشغال مبارزه مقدس را انجام دادیم، برای حفاظت و رشد اقتصادی این کشور نیز شجاعانه مبارزه خواهیم کرد، و این کار با کمک شما امکان ‌پذیر است.
در این مراسم شیرمحمد عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه نیز در صحبتی گفت: هیچ ملتی تا به حال تمام جهان را شکست نداده است، اما مجاهدین امارت اسلامی این کار را کردند که با این امر نه تنها چشم امید افغان‌ها، بلکه چشم امید سایر مسلمانان ضعیف و ناتوانِ جهان اسلام نیز به سوی شما دوخته شده است.
او گفت که شما با نهایت اخلاص و صداقت از این کشور و سر و مال مردم مظلوم محافظت خواهید کرد.
محافظان معاون اقتصادی ریاست ‌الوزرا در جریان آموزش مسلکی نظامی، اصول معیاری نظام عسکری، حفاظت نظم عامه، هدایات جمنازیوم در بخش نظم و دسپلین، مهارت‌ ها و مانورهای تطبیقات سلاح‌ های سبک و سنگین، نشان زدن و همچنان تعرض و کمین و نیز بخش دیگر از تمرینات نظامی را آموزش دیدند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا