اخبارفرهنگTOP

ذبیح الله مجاهد: قرآن عظیم الشان کتاب الهی، دستور، قانون و رهنمای بشریت است

کابل/ 23حمل/ باختر

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی و معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز نمایشگاه ” قرآن کریم، کتاب وصنایع دستی” را در” بابرشاه سنتر” کابل، افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ این نمایشگاه را وزارت اطلاعات وفرهنگ به همکاری اتحادیۀ ناشران افغانستان، به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار کرده است.

درمراسم افتتاح این نمایشگاه، سخنگوی امارت اسلامی و معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، دررابطه به احکام قرآن عظیم الشان وفضایل ماه مبارک رمضان صحبت کرد .

وی گفت که قرآن عظیم الشان وعلم و دانش، زیوراصلی و واقعی انسانیت است و به خاطر عزت بخشیدن به انسان، رهنمایی واقعی وسعادت دنیا و آخرت آنان، فرستاده شده است .  

او افزود که قرآن عظیم الشان دستور و قانون واقعی بشریت است که وسیله نجات دردنیا و آخرت می شود .

همچنان ذبیح الله مجاهد، برگزاری نمایشگاه، ” قرآن کریم، کتاب وصنایع دستی” را گام ارزشمند دانست و گفت که یک بخش این نمایشگاه شامل صنایع دستی خواهران است که کارکرد های آنان قابل ستایش و قدردانی بوده وخواهران دیگر را تشویق می کند که ازاین طریق دربهبود اقتصاد شان فعالیت کنند.

به همین ترتیب دراین مراسم مفتی برهان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم وعتیق الله مسلم مشاور وزارت زراعت و مالداری، دررابطه به فضیلت ماه مبارک رمضان و نقش معادن و زراعت دررشد اقتصادی کشور صحبت کردند.

بعد، سید احمد سعیدی رییس اتحادیۀ ناشران افغانستان، درصحبت هایش شماری از مشکلات ناشران را ازناحیۀ معافیت مالیه، ایجاد بازار و نمایشگاه دایمی کتاب و همچنان توزیع جوازنامه ها بدون تضمین را، برشمرد.

سپس سرپرست اتاق تجارت زنان تجارت پیشه و همچنان رحیمه حاجی زاده یک تن از خانم های صنعت کار به ترتیب دررابطه به نقش زنان درعرصه تجارت و صنایع دستی معلومات دادند و خواهان حمایت زنان از جانب امارت اسلامی شدند.

همچنان مولوی عبدالحلیم مفتی زاده رییس انتشارات کتب بیهقی به خبرنگارآژانس باخترگفت که این ریاست به مناسبت ماه مبارک رمضان یک هزار دوره تفسیردری قرآن عظیم الشان را که شامل 6 هزار جلد می شود و همچنان هزار جلد قرآن کریم سپاره یی را چاپ کرده است.

وی افزود که کار روی تفسیرقرآن عظیم الشان به زبان پشتو نیز ادامه دارد که درآینده نزدیک تکمیل خواهد شد و به چاپ خواهد رسید.

دراخیر این مراسم ، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی و معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ نمایشگاه متذکره را افتتاح کرد .

دراین نمایشگاه، قرآن عظیم الشان، کتاب های عرصه های مختلف، آثار هنری، خطاطی، میناتوری و صنایع دستی زنان به نمایش گذاشته شده است .  

گفتنی است که این نمایشگاه دو روز دیگر نیز در بابرشاه سنتر، واقع جاده آسمایی کابل  به روی علاقمندان، باز است.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا