جهان

قوماندان کلیدی طالبان پاکستانی در وزیرستان جنوبی گرفتار شد

وانه – دی دان – 25 سرطان – باختر
در جریان عملیات نظامی پاکستان در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی ، عدنان رشید ، یک وماندان کلیدی طالبان پاکستانی هنگام فرار در وزیرستان جنوبی گرفتار شد.
به گزارش آژانس خبری باختر به  نقل از روزنامه دان چاپ پاکستان ، قوماندان مذکور چهار روز قبل در حالی که زخمی شده بود و میخواست فرار نماید از وادی شکی وزیرستان جنوبی بازداشت شد و توسط یک هلیکوپتر به محل نامعلومی انتقال داده شد.
تا حال  وزارت دفاع پاکستان این موضوع را تایید نه کرده است.
طبق گزارش منابع اگاه دیگر،  قوماندان مفتی ذبیر مروت، یکی از قوماندانان کلیدی دیگر با دو محافظ اش نیزهمراه با عدنان رشید صبح دیروزدستگیر شده اند.
به نوشته روزنامه دان مفتی ذبیر برادر مفتی سجاد مروت سخنگوی القاعده برای افغانستان و پاکستان است.
وادی شکی که عملیات نظامی در آن انجام شد ناحیه سرحدی بین وزیرستان شمالی و جنوبی است.
منابع همچنان افشا کردند که عدنان رشید قصد داشت به شهروانه مرکز وزیرستان جنوبی برود و از ان جا به انگوراده و سپس به افغانستان برود.
باشندگان محلی گفتند  در ساحه که عدنان رشید بازداشت شد برگه های  از سوی طالبان  پخش شده که در آن دو قوماندان گروپ  ملا نازی ازطالبان وزیرستان جنوبی در بازداشت عدنان رشید مقصر شناخته شده و گفته اند که از آنان انتقام گرفته خواهد شد.عدنان رشید که به سبب حمله بر پرویز مشرف ، رئیس جمهور سابق پاکستان چند سال  در زندان  بود در ماه اپریل سال 2012 از زندان  بنو همراه با 400 محبوس دیگر به شمول ملیشه های طالبان  موفق به فرار شده بود.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا