ورزش

رییس فدراسیون فوتبال بحرین نامزد ریاست AFC شد

کابل باختر 16 دلو

'سلمان بن ابراهیم آل خلیفه ' رییس فدراسیون فوتبال بحرین به طور رسمی نامزدی خود را برای تصدی ریاست كنفدراسیون فوتبال آسیا AFC اعلام كرد.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر به نفل از ایرنا، او شنبه شب در گفتگو با شبكه تلویزیونی الكاس قطر افزود: شانس او برای احراز این سمت با توجه به طرفداری اغلب فدراسیون های محلی غرب آسیا زیاد است.

وی اظهار داشت: باید با یوسف سركال رییس فدراسیون امارات متحده عربی برای كناره گیری یكی از ما دو نفر به توافق برسیم .

یوسف سركال نایب رییس كنونی ای اف سی نیز قبلا خود را نامزد این پست كرده بود.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه افزود: پس از محرومیت مادام العمر بن همام قطری باید ریاست AFC در منطقه غرب آسیا باقی بماند .

وی تاكید كرد در صورت پیروز شدن در انتخابات آتی ای افی سی، برنامه های جدیدی برای ارتقای فوتبال آسیا و مبارزه با رشوه خواری و دلال بازی در فوتبال قاره آسیا دارد.

وی در عین حال مدعی شد كه قصد ندارد آرای یوسف سركال از امارات را بشكند بلكه هدف او در وهله نخست دست یابی به یك نتیجه توافقی با سركال برای كناره گیری یكی از دو نفر است كه در این صورت بخت رسیدن به كرسی ریاست ای اف سی بسیار زیاد خواهد بود.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه یك بار در سال 2009 با بن همام قطری نامزد این پست شد كه سرانجام بن همام حایز اكثریت آرای فدراسیون های محلی قاره آسیا شد و به كرسی ریاست AFC دست یافت .

بن همام قطری به اتهام رشوه دادن به شماری از فدراسیون های قاره ای و محلی با هدف به دست آوردن آرای آن ها برای همیشه از هر گونه فعالیت در هیات های اجرایی فوتبال جهان محروم شد.  ختم / مینوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا