انتخابات

سخنگوی کمیسیون انتخابات: روند بازشماری آرا درهفت ولایت باقی مانده آغاز شده است

کابل/ 24قوس/ باختر
سخنگوی کمیسیون مستقل  انتخابات می گوید که روند بازشماری آرا درهفت ولایت باقی مانده صبح امروز آغاز شده است. 
روند باز شماری آرا در پنجشیر، تخار، سرپل فاریاب، جوزجان بدخشان و بغلان به دلیل اعتراض و مخالفت شماری از دسته های انتخاباتی، متوقف بود.
عبدالعزیر ابراهیمی سخنگوی٬ کمیسیون مستقل انتخابات دراین باره به آژانس باختر گفت: با آغاز روند بازشماری هفت ولایت ما نزدیک به  اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری می شویم.
ابراهیمی افزود: این روند تا آخر هفته جاری تکمیل خواهد شد و درختم آن نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری با حضور ناظران دسته های انتخاباتی، جامعه مدنی نهادهای ناظر برانتخابات و مشاهدان٬ همگانی می شود.
این درحالیست که دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی به رهبری عبدالله عبدالله دراین هفت ولایت به کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات اجازه دادند تا روند بازشماری آرا را آغاز کنند .
با آنکه روند بازشماری درهفت ولایت باقی مانده آغاز شده است٬ اما دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی خواهان باز شماری مجدد آرا در 27 ولایتی است که بدون ناظران این دسته انتخاباتی، روند بازشماری در آن ها پایان یافته است.
اما سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات تاکید دارد که بازشماری آرا دراین ۲۷ ولایت تکمیل شده است و تنها بازشماری در هفت ولایت باقی مانده آغازشده است.
این درحالیست که کمیسیون مستقل انتخابات دوبار نشست مشترک با دسته‌های انتخاباتی و نهادهای ناظر انتخابات برای حل این جنجال‌ها برگزار کرده است.
نزدیک به سه ماه از برگزاری  انتخابات ریاست جمهوری سپری شده است٬ اما تاکنون کمیسیون مستقل انتخابات نتوانسته است که نتیجه ابتدایی انتخابات را اعلام کند. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا