سیاستاخبار

سرپرست وزارت مالیه به جلسه ولسی جرگه حاضر نشد

کابل/3 جوزا/باختر

ولسی جرگه از نهاد های عدلی و قضایی خواست که سرپرست وزارت مالیه را مورد باز پرس قرار دهد.

قرار بود که خالد پایندهُ سرپرست وزارت مالیه امروز در مجلس عمومی ولسی جرگه حاضر شود و در باره آن ادعای خود توضیحات دهد که در هفتۀ گذشته در مجلس عمومی ولسی جرگه مطرح کرده بود.

او گفته بود که فساد به گونۀ گسترده در گمرکات وجود دارد و روزانه تا هشت ملیون دالر از عواید گمرکات ناپدید می شود، او شماری از اعضای شورای ملی و مقام ها را دخیل در این چپاول دانسته بود.

قرار بود خالد پاینده در مجلس عمومی امروز ولسی جرگه فهرست فساد پیشگان را همگانی کند مگر به مجلس حاضر نشد او معاون اداری وزارت مالیه را برای ارائه توضیحات فرستاده بود مگر اعضای مجلس او را نپذیرفتند.

در همین حال شماری از نمایند‌گان ولسی جرگه سرپرست وزارت مالیه را مورد انتقاد قرار دادند و از وی خواستند که به مجلس حاضر شود و در این باره وضاحت دهد.

شماری از وکیلان خود وزارت مالیه را مکان آلوده به فساد خواندند و به گونه واضح سرپرست و مسوولان دیگر وزارت مالیه را متهم به فساد دانستند، در این میان عباس ابراهیم زاده نمایندۀ بلخ تند تر از دیگران مسوولان وزارت مالیه و کارکنان آن وزارت را متهم به فساد دانستند و خواستار مداخله نهاد های عدلی در پرونده فساد در این وزارت شد.

قادری، عضو ولسی جرگه می گوید که وزیر مالیه باید نام های افرادی که عواید را حیف و میل می کنند افشا کند.

نظری عضوی دیگر از ولسی جرگه می گوید در صورتی که وزیر مالیه ادعا می کند که شب ها صدها موتر از اسلام قلعه به گونۀ غیر قانونی خارج می شود باید به مجلس وضاحت بدهد و لست کسانیکه در این کار دست دارند افشا کند.

رییس مجلس ولسی جرگه سرپرست مالیه را به فرار واقعیت متهم کرد و گفت که او حاضر نشد در بارۀ ادعای که که خود مطرح کرده بود وضاحت دهد .

او اتهام به آدرس ولسی جرگه هم داشت که حالا از بیان آن فرار می کند.

رییس ولسی جرگه در این خصوص از نهاد های عدلی و قضایی خواست تا سرپرست وزارت مالیه مورد بارپرس قرار دهند.فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا