اخباراقتصادTOP

شاروالی کابل از عملی کردن نزدیک به 200 پروژۀ انکشافی در سال‌روان خبر داد

کابل ، 28 ثور ، باختر
رهبری شاروالی کابل امروز در نشستی، از عملی کردن 181 پروژۀ انکشافی جدید در سال 1401 ﻫ.ش در کابل خبر داد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های امارت اسلامی برگزار شده بود، مولوی عبدالرشید بلوچ شاروال کابل گفت که در پلان انکشافی 1401 شاروالی کابل، 181 پروژه شامل است که به هزینۀ 4 میلیارد و 812 میلیون افغانی تطبیق خواهد شد.
بلوچ افزود که با تطبیق این پروژه‌ها برای هزاران تن فرصت‌های کاری فراهم می‌شود.
وی هم‌چنان از شهریان کابل خواست که در تطبیق پروژه‌ها با شاروالی کابل همکاری و هم‌آهنگی داشته باشند.
از سوی هم، محمد آصف جلال‌زی رئیس پلان، پالیسی، نظارت و ارزیابی شاروالی کابل، در مورد پروژهای انکشافی 1401 و استقامت‌های کاری این اداره معلومات داد و گفت که در پلان سال‌روان، “انکشاف متوازن” در سطح کابل به گونۀ جدی در نظر گرفته شده است.
وی افزود که در پلان امسال، برای هر ناحیۀ شهر کابل که در سال‌های پیش حتی یک پروژه هم در نظر گرفته نمی‌شد، تا چهار پروژه در نظر گرفته شده است.
به گفتۀ وی؛ بودجۀ سال 1401 شاروالی کابل حدود 8 میلیارد افغانی مشخص شده است که از جمله 4.812 میلیارد آن که شامل بودجۀ انکشافی و متباقی شامل بودجۀ عادی است.
جلال‌زی خاطر نشان کرد که بودجۀ شاروالی کابل از سه منبع (عواید شاروالی، وزارت مالیه و دونرها) تمویل می‌شود، اما در سال 1401 بودجۀ این اداره به صورت کل از عواید خود شاروالی است.
رئیس پلان، پالیسی، نظارت و ارزیابی شاروالی کابل، از کسر بودجه نیز یاد آور شد و گفت که احتمال 5 تا 10 درصد کسر در بودجۀ شاروالی وجود دارد.
وی هم‌چنان از باشندگان کابل خواست که در تطبیق پروژهای انکشافی و جمع‌آوری عواید، شاروالی کابل را همکاری کنند و نیز خواهان از سرگیری کار پروژه‌های تعلیق شده از سوی دونرها در کابل شد.
در پایان این نشست، مسئولان به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.
گفتنی است که شاروالی کابل یکی از ادارۀ‌ های خدماتی عامه به شمار می‌رود که مکلف به ارائه خدمات عامه برای نزدیک به 5 میلیون شهروندان کابل است.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا