اخبارفرهنگ

محفل مشاعره تحت نام گل بادام در سمنگان برگزار شد

ایبک / ۱۱ حمل / باختر
محفل ادبی فرهنگی مشاعره تحت نام گل بادام درشهرایبک مرکز سمنگان امروز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ محفلی که به همین مناسبت از سوی ریاست اطلاعات فرهنگ درسالون کنفرانس های آن ریاست برگزار شد؛ مولوی عبدالمنان اسلمی تاتار معاون مقام ولایت، تعداد از روسای دوایر ومجاهدین وده ها تن ازشعرا نویسندگان وفرهنگیان آن ولایت اشتراک کردند.
مولوی فیروزالدین منیب رییس اطلاعات وفرهنگ سمنگان پیرامون راه اندازی این محفل صحبت کرد و گفت: خوشحال است که با جمع کثیری از نویسندگان فرهنگیان وقلم به دستان ولایت دورهم جمع شده اند ومحفل ادبی وفرهنگی گل بادام را برگزار می کنند.
وی گفت که صدها تن ازباشندگان سمنگان از خرید، فروش، تجارت ومحصولات آن معیشت زندگی شانرا تامین می کنند وسالانه ملیون ها افغانی عواید به دست می آوردند.
وی گفت که بادام سمنگان ازنگاه کیفیت درسطح کشور درجه اول بوده است وسالانه صدها تن این میوه خشک در بازارهای داخلی کشور به فروش می رسد و همچنان به کشور های خارجی چون ترکیه، هند، پاکستان و دبی نیز صادر می گردد.
در این محفل شماری ازشاعران اشعار وسروده های شانرا به زبان های پشتو، دری و ازبکی به خوانش گرفتند که مورد علاقه حاضرین قرار گرفت.
در اخیر این محفل سپاسنامه های که از طریق ریاست اطلاعات فرهنگ در نطر گرفته شده بود برای شماری از نوسندگان وشاعران که در غنامندی فرهنگ از خود شایستگی نشان داده بودند، توزیع شد. لیلما- برمک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا