اخبارجهان

مراسم تحلیف بایدن: 2 نفر از اعضای گارد ملی امریکا به دلیل ارتباط با شبه نظامیان گروه راست برکنار شدند

واشنگتن/ اسوشیتدپرس/1 دلو/ باختر

دو عضو گارد ملی اردوی امریکا که برای تأمین امنیت مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن موظف بودند ، از این مأموریت امنیتی برکنار شدند. یک مقام اردوی امریكا و یك مقام ارشد اطلاعاتی امریكا می گویند مشخص شده است كه این دو عضو گارد ملی با شبه نظامیان حاشیه یی گروه راست ارتباط دارند.

آژانس باختر به نقل از خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داد که تا کنون طرح کدام توطئه در مراسم  تحلیف رییس جمهور منتخب امریکا پیدا نشده است.

یک مقام اردو و یک مقام استخباراتی به دلیل مقررات رسانه یی وزارت دفاع امریکا در صورت نگرفتن نام شان در خبر که با اسوشیتدپرس صحبت کردند، نگفتند که دو عضوگارد ملی به کدام گروه حاشیه یی تعلق دارند و یا در کدام قطعۀ نظامی  خدمت می کنند.

روز سه شنبه دفتر گارد ملی به آژانس خبری اسوشیتد پرس تماس گرفت و گفت که سوالات خود را به سرویس مخفی امریکا ارجاع داده است و گفت که “به دلیل عملیات امنیتی ، ما نه در مورد روند و نه نتیجه بررسی روند اعضای نظامی که از مراسم تحلیف حمایت می کنند ، بحث نمی کنیم.”

سرویس مخفی یا استخباراتی امریکا روز دوشنبه به اسوشیتدپرس گفت که اگر کدام اعضای گارد ملی از امنیت مراسم تحلیف جوبایدن به دلایل عملیات امنیتی خارج شده باشند ، در مورد آن توضیحی نمی دهد.

تهدید به حمله خودی در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب امریکا پولیس فدرال یا اف بی آی را وادار کرده بود تا تمام 25000 نیروی گارد ملی را که وارد پایتخت شده اند ، بررسی کند.

قرار است امشب جوبایدن به حیث چهل و ششمین رییس جمهور امریکا سوگند یاد کند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا