سیاستاخبارجامعه

پیام شورای عالی مصالحۀ ملی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

کابل/ 24حمل/ باختر

فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و رهایی از آتش دوزخ را به همۀ هموطنان عزیز و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

رمضان ماه خیر، برکت و انفاق و فرصتی جهت رجوع به درگاه خداوند بخشنده و طلب آمرزش از بارگاه الهی است.

مردم افغانستان در شرایطی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند که کشور با بحران، خشونت، قتل و کشتار دست‌وپنجه نرم می‌کند، در ماه نیایش، طاعت و عبادت، مسلمانان و روزه ‌داران حتا در مساجد و عبادت ‌گاه‌ ها احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند.

در ماه مبارک رمضان، مسوولیت عالمان دین، روحانیون و متنفذان به مراتب بیشتر و سنگین ‌تر می‌شود، آنان می‌توانند با استفاده از منابر، مساجد و تکیه‌خانه‌ها، در روشنایی احکام دین مقدس اسلام و متون دینی، به تنویر افکار عمومی و همچنان محکومیت خشونت، تندروی، خون‌ریزی و جنایت بپردازند.

همان طوری‌که علمای جهان اسلام به تکرار اعلام کرده‌اند: “جنگ جاری در کشور مغایر احکام دین مقدس اسلام و ناروا است و هیچ توجیه دینی، انسانی و اخلاقی ندارد”.

توقع ما از طالبان این است که به ندای مردم افغانستان پاسخ دهند و به احترام ماه مبارک رمضان آتش بس کنند و دست از خونریزی و کشتار بردارند.

امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان، رحمت الهی شامل حال مردم مظلوم و درد دیدۀ ما شود و به فجایع و مصیبت‌ها در کشور نقطۀ پایان گذاشته شود.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا