سیاستاخبارTOP

کابلوف: پالیسی امارت ‌اسلامی متوازن و به نفع منطقه و جهان است

کابل/4حوت/باختر
ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور روسیه در رأس هیئتی امروز به کابل آمد و در دیدار با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور‌ خارجه روی تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و منطقه‌یی بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش آژانس باختر، در این دیدار کابلوف پالیسی امارت‌اسلامی را متوازن و به نفع منطقه و جهان خواند و از دستآوردهای حکومت جدید اظهار خرسندی کرد.


مولوی امیر خان متقی، سفر هیئت روسی را که شامل نمایندگان وزارت‌های دفاع، امور داخله، اقتصاد، صنعت، زراعت و انرژی آن کشور بود، ستود و گفت که روسیه با داشتن امکانات بهتر می‌تواند با استفاده از فرصت موجود در نتیجهٔ روی‌ کار آمدن حکومت جدید، در تعدادی از پروژه‌های توسعه‌یی با افغانستان کمک‌ کند.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت؛ حکومت جدید در مورد امنیت و اتصال منطقه‌یی توجهِ‌ جدی دارد و می‌خواهد که افغانستان به عنوان قلب آسیا، نقشی مهم در تقویت ترانزیت، تجارت، صنعت و اقتصاد میان کشورهای منطقه ایفا کند. متقی افزود: کشت، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر در بیست سال گذشته رشد کرده است و حکومت جدید با تداوی و ایجاد معیشت بدیل برای معتادان، جلو این بدبختی را خواهد گرفت، اما در این زمینه به همکاری جهانیان نیاز داریم.
دو طرف این ‌نشست را مثبت خواندند و اظهار امیدواری کردند که سلسلهٔ عملی همکاری‌ها سریع و دوامدار شود.
ا.ن.د

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا