جامعه

کمک های زمستانی برای هزاران خانواده بی جاشده در سراسر کشور آغاز شد

کابل باختر 6 جدی
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در همکاری با موسسات کمک رسان برای هزاران خانواده بی جاشده داخلی و عودت کنندگان کمک های زمستانی را در سراسر کشور امروز  آغاز نمود .
این کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی وزارت امور مهاجرین در همکاری با کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ، موسسه " هیتۀ الغاثیۀ الاسلامیه العالمیه " کشور عربستان سعودی برای 26 هزار فامیل بی جاشده و عودت کننده در مرکز و ولایات کشور توزیع میگردد.
در مجموع از سوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در همکاری با کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای بیش از 22 هزار خانواده در سراسر کشور کمک های نقدی و موسسه " هیتۀ الغاثیۀ الاسلامیه العالمیه " کشور عربستان برای 4100 خانواده در کابل ، ننگرهار و مزار کمک های مواد غذایی زمستانی توزیع میگردد .
وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در دو مرکز جداگانه توزیع کمک های زمستانی شرکت نمود و در نخست در باغ زنانه کابل برای حدود 3000 خانواده در همکاری با UNHCR مساعدت نقدی نمود در جریان این توزیع معاون ولایت کابل و معاون دفتر UNHCR نیز حضور داشتند.سپس در مقر وزارت برای 450 خانواده دیگر کمک های زمستانی غیر نقدی که شامل مواد غذایی میشود از سوی وزیر امور مهاجرین و رییس موسسه " هیتۀ الغاثیۀ الاسلامیه العالمیه " توزیع گردید .
وزیر امور مهاجرین در جریان توزیع این کمک ها از نهاد های کمک رسان داخلی و خارجی و تجاران خواست تا برای خانواده های آسیب پذیر مساعدت نمایند .
وی گفت وزارت تلاش دارد که برای مشکلات تمامی بی جاشدگان در سراسر کشور رسیدگی نماید .
در کنار این برای بیشتر از 900 خانواده آسیب پذیر از سوی حیات الله سباوون مشاور امور اجتماعی وزارت و حسن شخبر رییس موسسه یاد شده  در شهرک اتفاق ولایت کابل و ساحه خیرآباد ولسوالی چهار آسیاب مواد غذایی توزیع گردید .
قرار است این نهاد در همکاری با وزارت امور مهاجرین برای 900 خانواده در ننگرهار و 1800 خانواده در مزار شریف مساعدت های زمستانی را توزیع نماید .
این کمک ها شامل آرد ، برنج ، روغن ، شکر لوبیا و سایر مواد غذایی میشود .
خانواده ها مذکور از ولایت های مختلف در اثر جنگ و حوادث طبیعی در کابل بی جاشده اند و روند توزیع این کمک ها در سراسر کشور برای فامیل های بی جاشده ادامه خواهد داشت .
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان همه ساله در همکاری با موسسات کمک رسان کمک های زمستانی را برای هزاران خانواده آسیب پذیر در کشور توزیع مینماید .
قابل یادآوریست که بیشتر از یک میلیون نفر در سراسر کشور از اثر ناامنی و حوادث طبیعی در حالت بی جاشدگی زندگی میکنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا