اخبارسیاستامنیتجامعه

باشندگان لوگر خواهان آتش بس و صلح سرتاسری در کشور اند

 پل علم/ ۹جوزا/ باختر

با وجود آن که در هفتۀ گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی از عملیات گسترده در برابر طالبان مسلح خبر دادند، از باشندگان لوگر نیز خواستند که در مناطقی که عملیات جریان دارد خود را دور کنند تا در جریان عملیات آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ شب گذشته طالبان مسلح نیز از شدت نبردها و حمله های شان در برابر دولت خبردادند و گفتند که در حمله های شان ساحات دولتی و پایگاه های نظامی را آماج قرار خواهند داد.

باشندگان مرکز لوگر در جریان یک ماه اخیر از شدت نبردها که حتی تا شهر پل علم دامنۀ این در گیری ها کشانیده شده است، به شدت نگران اند و می گویند که دولت وطالبان مسلح باید به خواسته های مردم که آتش بس است تن دهند.

عصمت دست فروش در شهر پل علم به آژانس باختر گفت: جنگ بر کسب و کار آنان تاثیر منفی گذاشته است و هر روزی که از خانه تا ساحۀ کارش می رود، شاهد درگیری ها در مسیر راه است.

 خالد باشندۀ شهر پل علم گفت که نا امنی و ترورهای هدفمند زیاد شده است و کارهای روزمره وزندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

باشندگان مرکز لوگر از طرف های درگیر جنگ می خواهند که آتش بس کنند تا صلح دایمی وسرتاسری در کشور تامین شود.

محمد الله یکی دیگر از باشندگان مرکز لوگر نگران اوضاع بد امنیتیآن ولایت است و می گوید که نا امنی ها تا شهر پل علم کشانیده شده است.

برخی فعالان مدنی نیز از طرف های درگیر جنگ انتقاد می کنند و می گویند که مردم حق زندگی را دارد جنگ باید متوقف شود.

 این در حالی است که در جریان یک ماه اخیر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی و دفاعی به دست طالبان در مرکز لوگر سقوط کرده است و ترورهای هدفمند نیز چند برابر افزایش یافته‌است و در عملیات نظامیان تلفاتی به طالبان نیزوارد شده است.

اما شدت درگیری ها، نگرانی مردم لوگر به خصوص باشندگان مرکز را بیشتر کرده است و خواهان توقف بی درنگ جنگ وتامین آتش بس استند. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا