اخبارفرهنگجامعه

زنان و دختران پوهنتون بامیان از فرمان”حجاب” امارت اسلامی اعلام حمایت نمودند

بامیان/ ۸ جوزا/ باختر
دفتر رسانه‌ های مقام ولایت بامیان می‌گوید که جمعی کثیری از محصلین دختر پوهنتون بامیان در یک گردهمایی ،حمایت شان را از فرمان “حفظ و رعایت حجاب اسلامی” ا.ا اعلان نمودند.
به گزارش آژانس باختر،مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان که در جمعی از محصلین دخترپوهنتون بامیان صحبت می‌کرد، با قدردانی از برگزاری این گردهمایی و اعلام حمایت دختران محصل در پوهنتون بامیان از فرمان”حجاب” ا.ا؛ بیان داشت:” این جای خرسندی است که امروز دختران ما در مراکز تحصیلی و تعلیمی حجاب اسلامی را رعایت نموده و از فرمان حجاب نیز پیروی می‌کنند”.
والی بامیان با بیان این‌که ا.ا از حقوق و جایگاه زنان و دختران حمایت می‌کند، علاوه نمود: حکومت ا.ا به زنان و دختران تحصیل کرده، متخصص و فرهنگی ضرورت دارد و در این راستا تلاش می‌کند تا یک جامعه باسواد، آگاه و متخصص وجود داشته باشد.
والی بامیان از بازگشایی مکاتب دخترانه در همه سطوح در آینده نزدیک خبر داد و علاوه نمود:” تلاش ها در راستای بازگشایی مکاتب دخترانه در همه سطوح جریان دارد و دختران مطمین باشند که بزودی دروازه‌های مکاتب به روی آنان باز خواهند شد”
در همین حال عادله نوری به نمایندگی از برگزار کنندگان این گردهمایی، گفت که زنان بامیان این گردهمایی را به منظور اعلام حمایت از فرمان “حفظ حجاب” که از سوی رهبری ا‌‌.ا صادر شده است، برگزار نموده اند.
او خطاب به همه خواهران و مادران کشور گفت: همه ما مسلمان هستیم و در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم. بناءْ باید مطابق به شریعت و دستور اسلام پوشش داشته باشیم و حجاب اسلامی را نیز رعایت نماییم.
اشتراک کنندگان در این گردهمایی از ا.ا خواستند: تا تمام مکاتب دخترانه در همه سطوح را بازگشایی کند تا همه دختران این سرزمین مطابق با احکام و شریعت اسلام به درس و تعلیم شان ادامه بدهند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا