اخبارامنیتجامعه

سپری شدن عید بدون هیچ دغدغه یی درهرات

شهرهرات 21 سرطان باختر
شهروندان هرات برای نخستین بار، بدون هیچ دغدغه یی عید قربان را سپری کردند.
در نخستین روز عید نماز عید سعید قربان با حضور هزاران تن از شهروندان در مساجد جامع و عیدگاه های شهر و ولسوالی های هرات اقامه شد.
شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی این ولایت حین ادای نماز عید از رشادت های مجاهدین یادآوری نموده و بیان داشت که به اذن و اراده الله متعال مجاهدین غیور توانستند که دو انقلاب بسیار سخت را به سرخ رویی و کامیابی پشت سر بگذارند.
از سوی هم همزمان با این مسوولان امنیتی، شاروال، منسوبین ملکی و نظامی، علما، متنفذین و هزاران تن از نمازگزاران، در مسجد جامع بزرگ هرات نماز شان را ادا کردند.
در کنار این طی سه روز عید والی هرات در دیدار های جداگانه با روسای ادارات، اقشار مختلف جامعه، علمای کرام اهل سنت و تشیع، خبرنگاران، نیروهای امنیتی در مقام ولایت دیدار کرد.
در این دیدار ها باشندگان ضمن تبریکی عید از همکاری اداره محلی هرات و تامین امنیت سرتاسری در این ولایت قدردانی نموده و خواستار رسیدگی به مشکلات اقتصادی از سوی مسوولان امارت اسلامی شدند.
در مقابل، والی هرات ضمن استماع مشکلات شهروندان تعهد سپرد که بزرگان نظام امارت برای همه مشکلات برنامه ها و پروگرام های مشخصی را روی دست دارند.
همچنان مسوولان امنیتی در بازدید از چک پاینت های امنیتی شهر ضمن تبریکی عید به نیروهای امنیتی؛ به تامین امنیت بهتر تاکید نمودند.
گفتنیست که رهبری قول اردوی ۲۰۷ الفاروق صد ها تن از پرسونل این مرکز را جهت تامین امنیت شهروندان در روز های عید، در شهر هرات استخدام نمود.
شایان ذکر است که مسوولان در محبس هرات از رهایی 105 تن از زندانیان این محبس خبر داده اند و می گویند که این زندانیان به اساس فرمان امیرالمومنین حفظه الله رهبر امارت اسلامی افغانستان آزاد شده اند.
مولوی محمد نبی خلیل رئیس محبس هرات می گوید که ۱۱ تن طفل نیز شامل آزاد شده گان بودند که به مناسبت فرار رسیدن عید سعید اضحی از قید حبس آزاد گردیدند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا